Az elmúlt években megváltoztak a vásárlói szokások. Megszűntek a banki támogatások, az emberek csalódtak a bankokban, meggondoltabbak lettek. Ezért lecsökkent az épülő ingatlanok száma. A lecsökkent számú építtető egy része nem tudja, vagy nem akarja megfizetni a prémium minőségű, nagy nevű garázskapukat.
Erre a kihívásra válaszul alkottuk meg a Komondoor márkát.
Nem a 127. legolcsóbb kaput szerettük volna létrehozni. Egy optimális ár-érték arányt szerettünk volna kínálni az igényes megrendelőinknek. A közel 6000 beszerelt garázskapu és a 20 éves tapasztalat után remélem, nem nagyképűség azt állítani: tudom, hogy mitől jó és mitől biztonságos (vagy nem) egy garázskapu. Amikor javítani hívnak bennünket olyan garázskapukhoz, amiknél láthatóan az olcsóság volt a fő szempont, sok esetben azt tapasztaljuk, hogy az az előírásoknak “talán”, de az én elvárásaimnak messzemenően nem felel meg. 5-10.000 Ft-os árelőnyért “kifelejtődnek” azok az alkatrészek, amik pont a biztonságot és a korrekt működést tennék lehetővé. Bizonyos alkatrészek a pontos szerelést szolgálják, ezek kizárólag csak a prémium minőségű kapukban vannak benne alap áron. Az árelőnyre törekvő gyártók ezt vagy plusz pénzért, vagy még úgy sem tudják szállítani, mert ilyenekkel nem rendelkeznek. Egy kapu kiváló működésében maga a kapu hozzáadott értéke 25-30%-nál nem nagyobb. 70-75% azon a kollégán múlik, aki beszereli. A függőlegesek, vízszintesek, átlók és párhuzamok pontossága nagyon fontos tényező.
Mi egy biztonságos, jól működő kaput hoztunk létre, ami tartalmazza azokat az alkatrészeket, amik lehetővé teszik a pontos munkát. Mert a minőség és az Ön hosszútávú elégedettsége számunkra fontosabb, mint pár 10.000 Ft-os árelőny.
A Komondoor név maga a kutyafajtából származtatott, én már régóta ismerem és tartom ezt a kutyafajtát, és azonosulni tudok vele, mert rendkívül megbízható, őszinte és kompromisszumok nélkül végzi a dolgát. Úgy, hogy nem okoz kárt a gazda javaiban, unokáiban, állataiban. Ezért maradt fönt több mint 1000 éve, és jogosultsága van a jövőben is.
Mert tud alkalmazkodni az új világ kihívásaihoz. Ezt várjuk el a kapunktól is.
- 3000 mm szélességig és 2250 mm magasságig garázskapuinkban általában húzórugó ellensúlyozza a kapu súlyát. Ennek előnye a nagyobb élettartam, kisebb helyigény. Egyedi kérésre megoldható a torziós rugó ebben a mérettartományban is.
- Ettől eltérő méretekben minden esetben a tok fölött vagy hátul elhelyezett torziós rugó egyenlíti ki a kapu súlyát.
- A nagy méretű torziós rugós kapuk minden esetben védve vannak oldalról való benyúlás ellen.
- Torziós rugók esetében mindig minősített zuhanásgátlót szerelünk be a rugó mellé, ami rugótörés esetén megakadályozza a garázskapu lezuhanását.
- A garázskapu paneleket a csendes működés érdekében műanyag burkolatú csapágyazott görgőkkel látjuk el, ami a hosszú élettartamot is garantálja.
- Egyedi kérés esetén a biztonság növelése érdekében az alsó panel benyomás elleni védelemmel is ellátható. (nem szériatartozék)
- A kapulap kizuhanása ellen a vízszintes síneket minden esetben hátsó összekötővel és műanyag lezáróval látjuk el. Ez alacsonyabb kapuk esetén akár a személyi sérüléstől is megvédheti használóját, és nagy mértékben segíti a pontos szerelést, a sínek tökéletes párhuzamosságát.
- A vízszintes síneket a mennyezethez a sínre pontosan méretezett és illeszkedő felső függesztő elemmel rögzítjük. Ez biztonságosan viseli a kapu súlyát, és kialakításának köszönhetően pontosan merőlegesen tartja a vasalatot.
- A garázskapu-lap aljára a helyi adottságokhoz mérten lehetőleg egy kívülről nem látható alumínium sínben helyezzük el a speciális tömítést. Ez tökéletesen illeszkedik a padozathoz, és véd az esetleges vízbetörés ellen.
- Amennyiben a kapulap aljára szerelt gumitömítés a talaj egyenetlenségei miatt nem vagy csak kevésbé tudja ellátni feladatát, a hatékonyság növelhető a padozatra ragasztható speciális gumi tömítéssel. Ez megfelelően erős ahhoz, hogy a rajta keresztülhaladó autó sem okoz benne sérülést. (nem szériatartozék)
- Napjaikban nagy hangsúlyt fektetnek a tökéletes, vagy azt megközelítő hőszigetelésre. A képen mutatott speciális réselzáró gumi a tokozat alá nyúlik, ezzel megszakítja a hőhidat. Jelentősen javítva ezzel a hőszigetelési értéket. (nem szériatartozék)
- Minden esetben 40 mm vastag nagy töltéssúlyú purhabbal kitöltött acéllemez paneleket használunk, amik megfelelnek az ujjbecsípődés elleni védelem szabályainak, valamint a csavarozási pontokon több rétegű erősítéssel rendelkeznek, hogy stabilan felcsavarozhatóak legyenek rá a görgőtartók.
- A Komondoor garázskapu megalkotásánál egy jó ár-érték arányú, a vásárlóinkat a felhasználói tapasztalatuk során is meggyőző, minőségi megoldást igyekeztünk létrehozni, és az eddigi tapasztalataink azt mutatják, sikerült elérnünk a célunkat. Viszont itt még nem állhattunk meg, ugyanis az egyik leggyakoribb, sok ügyfél esetében szinte a kapu velejárójaként értelmezett kiegészítő az elektromos meghajtás. Fontos hogy a meghajtás legalább olyan minőséget és megbízhatóságot biztosítson, mint maga a kapu… Ezért választottuk a Komondoor garázskapu társául a német SOMMER meghajtásokat – 5 ÉV GYÁRTÓI GARANCIÁVAL – mely márka a hosszú évek tapasztalatai alapján már rengeteg ügyfél számára és ezáltal számunkra is bizonyította, hogy kedvező áron kínál megbízhatóságot és biztonságot.
A teljesség igénye nélkül az alábbi meghajtásokat ajánljuk:
Aperto sorozat:
Aperto 868L 550N
Alap sínegységgel mozgatható kapu paraméterei:
Kapu szélessége: 3.500 mm, kapu magassága: 2.300 mm
Max. kaputömeg: 100 kg.
Max. kapufelület: 8 m
Hajtómű max. sebessége: 160 mm/s.
Üzemhányad: S3 – 15%
Rádióvevő memóriahelyeinek száma: 112
Rádiórendszer: Somloq
Kétgombos Aperto távirányítók száma: 2
Aperto 868LX 800N
Alap sínegységgel mozgatható kapu paraméterei:
Kapu szélessége: 6.000 mm, kapu magassága: 2.300 mm
Max. kaputömeg: 100 kg.
Max. kapufelület: 12 m
Hajtómű max. sebessége: 150 mm/s.
Üzemhányad: S3 – 15%
Rádióvevő memóriahelyeinek száma: 112
Rádiórendszer: Somloq
Kétgombos Aperto távirányítók száma: 2
Base+ sorozat: A sínegység végére szerelt vezérlésházzal
9060 base+
Alap sínegységgel mozgatható kapu paraméterei:
Kapu szélessége: 4.500 mm, kapu magassága: 2.500 mm
Max. kaputömeg: 120 kg.
Max. kapufelület: 11 m
Hajtómű max. sebessége: 240 mm/s.
Üzemhányad: S3 – 40%
Motorkocsin lévő LED-ek száma: 6
Rádióvevő memóriahelyeinek száma: 40 (450-re bővíthető)
Rádiórendszer: SOMloq2
Négygombos Pearl Vibe távirányítók száma: 2
9080 base+
Alap sínegységgel mozgatható kapu paraméterei:
Kapu szélessége: 6.000 mm, kapu magassága: 2.500 mm
Max. kaputömeg: 160 kg.
Max. kapufelület: 15 m
Hajtómű max. sebessége: 210 mm/s.
Üzemhányad: S3 – 40%
Motorkocsin lévő LED-ek száma: 6
Rádióvevő memóriahelyeinek száma: 40 (450-re bővíthető)
Rádiórendszer: SOMloq2
Négygombos Pearl Vibe távirányítók száma: 2
9110 base+
Alap sínegységgel mozgatható kapu paraméterei:
Kapu szélessége: 8.000 mm, kapu magassága: 2.500 mm
Max. kaputömeg: 200 kg.
Max. kapufelület: 20 m
Hajtómű max. sebessége: 180 mm/s.
Üzemhányad: S3 – 40%
Motorkocsin lévő LED-ek száma: 6
Rádióvevő memóriahelyeinek száma: 40 (450-re bővíthető)
Rádiórendszer: SOMloq2
Négygombos Pearl Vibe távirányítók száma: 2
Pro+ sorozat: Oldalfalra szerelt vezérlésházzal
9060 pro+
Alap sínegységgel mozgatható kapu paraméterei:
Kapu szélessége: 4.500 mm, kapu magassága: 2.500 mm
Max. kaputömeg: 120 kg.
Max. kapufelület: 11 m
Hajtómű max. sebessége: 240 mm/s.
Üzemhányad: S3 – 40%
Motorkocsin lévő LED-ek száma: 6
Rádióvevő memóriahelyeinek száma: 40 (450-re bővíthető)
Rádiórendszer: SOMloq2
Négygombos Pearl Vibe távirányítók száma: 2
9080 pro+
Alap sínegységgel mozgatható kapu paraméterei:
Kapu szélessége: 6.000 mm, kapu magassága: 2.500 mm
Max. kaputömeg: 160 kg.
Max. kapufelület: 15 m
Hajtómű max. sebessége: 210 mm/s.
Üzemhányad: S3 – 40%
Motorkocsin lévő LED-ek száma: 6
Rádióvevő memóriahelyeinek száma: 40 (450-re bővíthető)
Rádiórendszer: SOMloq2
Négygombos Pearl Vibe távirányítók száma: 2
9110 pro+
Alap sínegységgel mozgatható kapu paraméterei:
Kapu szélessége: 8.000 mm, kapu magassága: 2.500 mm
Max. kaputömeg: 200 kg.
Max. kapufelület: 20 m
Hajtómű max. sebessége: 180 mm/s.
Üzemhányad: S3 – 40%
Motorkocsin lévő LED-ek száma: 6
Rádióvevő memóriahelyeinek száma: 40 (450-re bővíthető)
Rádiórendszer: SOMloq2
Négygombos Pearl Vibe távirányítók száma: 2